Kiropraktiikka ja noidannuoli

Kiropraktikko Sami Liukkonen helsinki ja porvoo.png

Selkäkivut ovat yleisin syy hakeutua kiropraktikon vastaanotolle. Usein asiakas saapuu vastaanotolle kertoen saaneensa diagnoosiksi noidannuolen ja runsaasti erilaisia kipulääkkeitä sen avuksi. Mutta mikä oikeastaan on noidannuoli?

Noidannuolella eli lumbagolla tarkoitetaan selän pehmytkudosten venähdystä, joka voi johtua äkillisestä ja hallitsemattomasta selän liikkeestä tai sen nytkähtämisestä. Venähdystä selän kudoksissa kutsutaan lumbagoksi.

Venähdyksen tuttu oire on alaselän äkillinen kipu, sillä noidannuoli ärsyttää välilevyn uloimmissa nivelsiteissä tai lihaksissa sijaitsevia kipuhermopäätteitä.
Noidannuoli on yleinen vaiva ja siitä kärsii neljä viidestä suomalaisesta ainakin kerran elämänsä aikana. Se on kuitenkin hyvänlaatuista alaselkäkipua, sillä siihen ei sinällään liity selkäsairautta.

Usein kuulee ihmisten syövän vahvoja kipulääkkeitä pitkäjaksoisesti, jotta kivut pysyvät poissa. Jo yksi käynti kiropraktikon vastaanotolla voi muuttaa asioita. Yleensä lääkkeet voi jättää jo ensimmäisen käyntikerran jälkeen pois ja liikkuminen helpottuu ja kivut poistuvat. Jos siis kärsit alaselän kivuista ja noidannuolesta, tutustu oman alueesi kiropraktikoihin ja varaa käynti saadaksesi helpotusta kipuihisi. Kiropraktikolla saat vinkkejä kipujen ennaltaehkäisyyn ja kaikki hoidot tehdään yksilöllisesti.

Tervetuloa vastaanotoilleni Hakaniemen Kiropraktiikkaan Helsingissä sekä Porvoon kiropraktiikkaan Porvoossa. Tutustu lisää kiropraktiikkaan ja asiakaskokemuksiin tällä sivulla>

Kirjoittanut helsinkiläinen kiropraktikko Sami Liukkonen.